اضافه شدن سرویس EA Play به ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت

اضافه شدن سرویس EA Play به ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت

اضافه شدن سرویس EA Play به ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت

افرادی که عضو سرویس ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت (Xbox Game Pass Ultimate) باشند از تاریخ ۲۰ آبان به بازی‌های سرویس EA Play هم دسترسی خواهند داشت.

از امروز تنها ۶ هفته تا عرضه کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت فاصله داریم. مایکروسافت از همین حالا نشان داده که برنامه‌های بسیار ویژه‌ای برای ایکس‌باکس سری ایکس و نسخه دیجیتالی آن یعنی ایکس‌باکس سری اس دارد. این شرکت با حرکت‌هایی مثل خرید شرکت بتسدا نشان داد که اهمیت وجود بازی‌های اختصاصی را به خوبی درک کرده و قصد دارد تعداد این بازی‌ها برای پلتفرم ایکس‌باکس را افزایش دهد. همچنین پشتیبانی کنسول‌های جدید مایکروسافت از بازی‌های قدیمی که به‌واسطه Backward Compatibility امکان‌پذیر می‌‌شود، یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی ایکس‌باکس سری ایکس و اس است. بازیکن‌ها با داشتن اشتراک سرویس گیم پس می‌توانند به مجموعه‌ای بزرگ، شامل بیش از ۱۰۰ بازی قدیمی و جدید (که اکثر آن‌ها جزو بهترین بازی‌های ایکس‌باکس هستند) روی کنسول، پی‌سی یا حتی دستگاه‌های اندرویدی دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد که تعداد مشترکان سرویس گیم پس به بیش از ۱۵ میلیون نفر از ۴۱ کشور جهان رسیده است. مایکروسافت قصد دارد این تعداد را با ارائه بازی‌های جدید روی گیم پس و همچنین قابلیت‌های اختصاصی برای مشترکان سرویس گیم پس آلتیمیت، افزایش دهد. حدود یک ماه پیش بود که این شرکت از همکاری خود با الکترونیک آرتز خبر داد. طی این همکاری قرار است اعضای ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت، روی کنسول‌ و پی‌سی بتوانند به سرویس EA Play و بازی‌های آن نیز دسترسی داشته باشند، آن هم بدون پرداخت هیچ هزینه اضافه‌ای. حالا مایکروسافت اعلام کرده که این امکان از تاریخ ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) یعنی همزمان با عرضه کنسول‌های نسل جدید این شرکت، برای گیمرها ارائه می‌شود. البته بازیکن‌های PC باید تا ماه دسامبر منتظر بمانند تا بتوانند بازی‌های EA Play را روی ویندوز 10 دانلود و اجرا کنند.

قطعا این خبر باعث خوشحالی صاحبان پلتفرم ایکس‌باکس و همچنین افرادی است که قصد دارند در نسل بعدی، کنسول مایکروسافت را خریداری کنند. این دسته از گیمرها می‌توانند ازطریق عضویت در سرویس گیم پس آلتیمیت، علاوه‌بر همه بازی‌هایی که مایکروسافت روی این سرویس ارائه می‌کند، به مجموعه بزرگی از بازی‌های EA Play هم دسترسی داشته باشند و این بازی‌ها را روی کنسول، پی‌سی یا به‌صورت استریم ابری، روی پلتفرم اندروید تجربه کنند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده که بازی‌های مهم شرکت بتسدا را روی سرویس گیم پس عرضه می‌کند. ضمنا مایکروسافت یادآوری کرده که بازی‌های آینده بتسدا مانند Starfield هم برای پلتفرم‌های این شرکت منتشر خواهند شد و بازی Doom Eternal نیز از پس‌فردا روی سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.

چیز زیادی تا شروع رسمی نسل نهم بازی‌های ویدیویی باقی نمانده است. درحالی‌که به‌نظر می‌رسد شرکت سونی همان «سیاست برنده» نسل قبلی خود، یعنی تمرکز روی بازی‌های اختصاصی را ادامه می‌دهد، مایکروسافت قصد دارد نقاط ضعفش در این زمینه را پوشش داده و با تقویت سرویس‌های اشتراکی خود (مثل گیم پس آلتیمیت)، بازیکن‌های بیشتری را جذب کند. باید ببینیم این دو شرکت در ادامه نسل نهم چه سیاستی را در پیش می‌گیرند و چه عملکردی را از آن‌ها شاهد خواهیم بود.

نظر خود را بنویسید